Kvalitet och miljö

SNABBA OCH SÄKRA LEVERANSER

På vårt lager i Tranås finns ett brett sortiment för omgående leverans. Beställningar på lagerförda produkter inkomna före kl 15.30 levererar vi ut samma dag.

Vi garanterar alltid laddning på samtliga batterier genom kontroll vid inleverans och återladdning vid behov.

Om något fel skulle uppstå hanteras reklamationer och returer via vårt team för returhantering som säkerställer snabb hantering och dokumenterad återkoppling.


KVALITET OCH MILJÖ

 

Helhetsintrycket av en affärsrelation är beroende av kvaliteten på de samlade insatserna. Vårt kvalitetsarbete är en viktig del av vår verksamhetsstyrning. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att höja kvaliteten och vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Vårt miljöarbete styrs av en vilja att påverka miljön så lite som möjligt genom att hushålla med resurser. Vi minskar också miljöpåverkan genom krav på på våra tillverkares materialval i produkter och förpackningar samt med ökat miljöfokus på transporter av varor och personal.

Batteripoolen är anslutna till BlyBatteriRetur och uppfyller därmed kraven i förordningen om producentansvar för blybatterier.

Kvalitetspolicy

Batteripoolen AB ska kontinuerligt utveckla sitt kunderbjudande

Vi skapar mervärde och gör det lättare för kunden genom:

  • Hög kunskap genom specialisering i produktområden
  • Möjlighet till kundanpassning och förädling
  • Logistik med hög leveranssäkerhet
  • Ständiga förbättringar av våra processer

Vår metod
Ansvaret fördelas genom våra dagliga kvalitetsmöten och dokumention av arbetet sker på de tavlor som finns och syns ute i verksamheten.

Tack vare vårt kvalitetsarbete (OEM Quality Development) genomför vi löpande förbättringar som leder till hög leveranssäkerhet samt utveckling av vårt kunderbjudande.

Kvalitetscertifiering
Kvalitetsarbetet är en viktig del av vår verksamhetsstyrning och vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Effektiv reklamationshantering
Reklamationer är tyvärr ofrånkomligt. Däremot kan en reklamation vara en källa till utveckling och ny kunskap. Ambitionen när Batteripoolen får en reklamation är att skyndsamt och effektivt lösa ärendet så att kunden får en relevant ersättning men också att genomföra korrigerande åtgärder för att undvika att felet upprepas. Vi återkopplar alltid en reklamation inom tre arbetsdagar och 70 % av reklamationsärendena är avslutade inom tre arbetsdagar.

Miljöpolicy

Vi följer relevanta lagar och andra krav och arbetar med ständiga förbättringar.

Vi minskar miljöpåverkan:

  • Inom transporter och energiförbrukning
  • Genom utveckling av digitala tjänster:
    - produktinformation
    - orderläggning
    - ordererkännande
    - fakturering
    - arkivering
  • Tillsamman med leverantörerna avseende produkters kamikalieinnehåll

Ladda ner certifikat (BlyBatteriRetur)
Ladda ner kvalitets- och miljöcertifikat (ISO 9001 / ISO 14001)