Kvalitets- & miljöpolicy

Snabba och säkra leveranser

På vårt lager i Tranås finns ett brett sortiment för omgående leverans. Beställningar på lagerförda produkter inkomna före kl 15.00 levererar vi ut samma dag. Vi garanterar alltid laddning på samtliga batterier genom kontroll vid inleverans och återladdning vid behov. Om något fel skulle uppstå hanteras reklamationer och returer via vårt team för returhantering som säkerställer snabb hantering och dokumenterad återkoppling.

Blybatteriretur

Kvalitet och miljö

Helhetsintrycket av en affärsrelation är beroende av kvaliteten på de samlade insatserna. Vårt kvalitetsarbete är en viktig del av vår verksamhetsstyrning. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att höja kvaliteten och vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Vårt miljöarbete styrs av en vilja att påverka miljön så lite som möjligt genom att hushålla med resurser. Vi minskar också miljöpåverkan genom krav på på våra tillverkares materialval i produkter och förpackningar samt med ökat miljöfokus på transporter av varor och personal.

Batteripoolen är anslutna till BlyBatteriRetur och uppfyller därmed kraven i förordningen om producentansvar för blybatterier.

Batteripoolen är även anslutna till El-kretsen för avfallshantering och återvinning av litium-, nickelmetalhybrid (NIMh)- och nickelkadmium (NiCd)-batterier/celler. El-kretsen samarbetar med landets samtliga 290 kommuner för nationellt godkänt insamlingssystem.

Kvalitetspolicy

Batteripoolen AB ska kontinuerligt utveckla sitt kunderbjudande.

Vi skapar mervärde och gör det lättare för kunden genom:

  • Hög kunskap genom specialisering i produktområden
  • Möjlighet till kundanpassning och förädling
  • Logistik med hög leveranssäkerhet
  • Ständiga förbättringar av våra processer och verksamhetssystem

Vår metod

Ansvaret fördelas genom våra kvalitetsmöten och dokumention av arbetet sker på de tavlor som finns och syns ute i verksamheten.

Tack vare vårt kvalitetsarbete (OEM Quality Development) genomför vi löpande förbättringar som leder till hög leveranssäkerhet samt utveckling av vårt kunderbjudande.

Kvalitetscertifiering

Kvalitetsarbetet är en viktig del av vår verksamhetsstyrning och vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Effektiv reklamationshantering

Reklamationer är tyvärr ofrånkomligt. Däremot kan en reklamation vara en källa till utveckling och ny kunskap. Ambitionen när Batteripoolen får en reklamation är att skyndsamt och effektivt lösa ärendet så att kunden får en relevant ersättning men också att genomföra korrigerande åtgärder för att undvika att felet upprepas. Vårt mål är att återkoppla en reklamation inom tre arbetsdagar.

Qvalify ISO logotype
Miljöpolicy

Miljöpolicy

Vi följer relevanta lagar och andra krav och arbetar med ständiga förbättringar.

Vi minskar miljöpåverkan:

  • Inom transporter och energiförbrukning
  • Genom utveckling av digitala tjänster:
    - produktinformation
    - orderläggning
    - ordererkännande
    - fakturering
    - arkivering
  • Tillsamman med leverantörerna avseende produkters livscykelperspektiv

Ladda hem certifikat

Kundsupport & order

Ställ en fråga eller lägg en order - vår kundsupport hjälper dig!

phone 075-242 43 00

Skicka e-post Skicka e-post

comments Öppna chat