Vid fraktskadat gods ska synlig fraktskada alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, oavsett vilken transportör som används. Anmälan ska även ske till den speditör som använts. Vid ej synlig skada, så kallad "uppackningsskada" ska anmälan alltid ske till den speditör som använts. Anmälan kan göras inom 7 dagar efter att godset ankommit. Emballage och fraktdokument måste sparas tills speditören aviserar att det ej behövs längre eller att ärendet är avslutat. Vi önskar ett foto på skadan samt en kopia på anmälan alternativt ett ärendenummer om vi ska hjälpa till att ställa krav mot speditören.
Kundsupport
För att kunna handla av oss behöver du först bli kund hos oss. Vi säljer endast till företag, privatpersoner hänvisar vi till vår butik i Borlänge eller någon av våra återförsäljare.
Stora delar av vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Du ansöker om att bli kund här.
För standardleverans med PostNord kan du lägga order via e-handeln, telefon eller e-postram till 14.30 för utleverans samma dag. Detta förutsatt att de finns på lager.
Vi använder oss som standard av PostNords PALL.ETT och Företagspaket vid försändelser. Det går även bra att använda sig av någon annan speditör med eget avtal om så önskas. Kontakta kundsupport för val av annat leveranssätt.