FAQ - Vanliga frågor

På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna så som vi får från våra kunder. Om du ändå inte hittar svar på din fråga är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupport så hjälper vi dig.

Visa endast frågor gällande:

För att kunna handla av oss behöver du först bli kund hos oss. Vi säljer endast till företag, är du privatperson hänvisar vi dig istället till vår butik i Borlänge eller någon av våra återförsäljare. För att bli kund behöver vi organisationsnummer och kontaktuppgifter. Självklart kan ni vara flera användare per kundnummer om ni behöver det. Kontakta kundsupport om du vill bli kund hos oss.


Stora delar av vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Du ansöker om att bli webbkund här.


Varje kund hos oss kan ha flera användare. Dessa användare kan ansöka om att bli webbkunder och logga in oberoende av varandra. Användarnamnet kommer vara mailadressen du ansöker med och lösenordet kan du välja själv första gången du loggar in. Kom ihåg att förvara användaruppgifter på ett säkert sätt för att motverka missbruk.


Ja, det går bra. Av säkerhetsskäl vill vi att du ansöker om en eller flera alternativa leveransadresser. Det gör du enkelt genom att använda vårt formulär här eller kontakta oss via mejl eller telefon. När du sedan gör klart din order kommer du kunna välja på de adresser som vi har lagt till på ditt konto. Du kan även se de aktuella leveransadresserna du har under Mina sidor. Om du vill ta bort en leveransadress går det bra att kontakta vår kundsupport.


Ja, det går bra att välja en temporär leveransadress i kassan. Observera att vi endast skickar leveranser till företagsadresser. 


Du kan använda vilken modern webbläsare du vill. Vi rekommenderar däremot att du inte använder äldre versioner då en del funktionalitet och layout inte stöds.


När du är inloggad kommer vi direkt visa ditt unika pris och vårt aktuella lagersaldo för alla artiklar som vi säljer via webben. Övrigt sortiment beställs genom att begära offert eller kontakta kundsupport. Har du ett artikelnummer som du inte hittar på vår hemsida och som du vill beställa, kan du alltid testa att använda vår "Snabbregistrera artiklar" i kundvagnen. 


Vissa artikelnummer, t.ex. kabel och klämlist, hanteras i olika batcher vilket gör att de endast kan beställas genom att kontakta kundsupport.


Artiklar som du har på ett avtalat buffertlager hos oss måste beställas genom att kontakta kundsupport.


Är du inloggad visas priser på alla köpbara artiklar. De priser du ser är bruttopriset, din aktuella rabatt samt valutajusterat nettopris. I varukorgen visas även den avtalade baskursen och valutajusteringen separat för ökad tydlighet. Läs mer om våra köpvillkor här. Observera att artiklar som du har fått en offert på från din säljare måste beställas via säljaren eller genom att kontakta kundsupport.


Vi använder oss av PostNord som standardspeditör och vår nu gällande prislista hittar du här. För andra leveranssätt, kontakta kundsupport.

När du loggat in ser du aktuellt lagersaldo genom att klicka på artikelnumret. Är det en beställningsvara så visas den beräknade ledtiden. Hör av dig till oss om du har funderingar på leveranstiden eller behöver delleverans.


Din kundvagn sparas på din användare vilket gör att du kan jobba med den på flera olika enheter utan att förlora information. Du kan även spara din kundvagn som en ordermall, för enkel beställning av återkommande beställningar.


Ja, det går bra. Lägg de önskade artiklarna i din kundvagn och klicka sedan på "Spara som ordermall" när du står i kundvagnen. Ange önskat namn och tryck på "Spara kundvagn som mall". Du hittar sedan dina sparade ordermallar under Mina sidor. Där kan du smidigt lägga till eller ta bort artiklar samt duplicera ordermallen eller lägga ordermallen direkt i kundvagnen.


För standardleverans med PostNord kan du lägga order via telefon, mail och fax fram till 15.30 för utleverans samma dag. Via webben kan du lägga order fram till 16.30 för att vi ska skicka varorna samma dag. Detta förutsatt att de finns på lager. Observera att skrymmande och tungt gods packas på pall och att stopptiden för pall är 15.30. För senast orderläggning med övriga leveranssätt, kontakta kundsupport.

Vi använder oss som standard av PostNords PALL.ETT och Företagspaket vid försändelser. Det går även bra att använda sig av någon annan speditör med eget avtal om så önskas. Kontakta kundsupport för val av annat leveranssätt.


Det går bra att dela upp leveransen av din order på olika datum. Fyll i önskat leveransdatum per orderrad i kundvagnen. OBS, vi kan inte hantera olika leveransdatum på samma artikel. Till exempel om du vill ha 2 st NM019AGM vid ett tillfälle och 5 st NM019AGM vid ett annat tillfälle. Då hänvisar vi till vår kundsupport alternativt att du lägger flera beställningar via e-handeln.


Du kan inte själv ändra en lagd beställning. Däremot kan du kontakta kundsupport för att få hjälp med ändringar eller tillägg/avdrag. Kontakta oss snarast då vi plockar din order så fort som möjligt.


När du har loggat in på hemsidan så hittar du all din orderhistorik under Mina sidor. Där kan du söka efter datumintervall och sedan på ordernummer. Klicka sedan på "Visa orderdetaljer" så kan du se artiklar, pris och datum.


Vid fraktskadat gods ska synlig fraktskada alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, oavsett vilken transportör som används. Anmälan ska även ske till den speditör som använts. Vid ej synlig skada, så kallad "uppackningsskada" ska anmälan alltid ske till den speditör som använts. Anmälan kan göras inom 7 dagar efter att godset ankommit. Emballage och fraktdokument måste sparas tills speditören aviserar att det ej behövs längre eller att ärendet är avslutat. Vi önskar ett foto på skadan samt en kopia på anmälan alternativt ett ärendenummer om vi ska hjälpa till att ställa krav mot speditören.


Om du inte hittar svar på din fråga här, är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundsupport.


Kundsupport & order

Ställ en fråga eller lägg en order - vår kundsupport hjälper dig!

075-242 43 00

Skicka e-post