Pelle och Elma TUC-studenter

Möt Pelle: Från TUC-student till säljare hos oss

Från det att Pelle satte sin fot på vårt kontor för cirka ett år sedan, har han smittat oss alla med sin härliga energi. I maj 2022 började han sin första LIA-period hos oss på 4 veckor, för att sedan fortsätta med ytterligare 10 veckor under vårterminen 2023. När han väl tog examen kunde vi inte motstå och anställde honom illa kvickt som säljare för industrisegmentet.

Företagsnytt

Pelle började studera till Företagssäljare B2B på TUC Yrkeshögskola i Tranås under hösten 2021. Det är en komplett tvåårig utbildning inom försäljning, marknadsföring och ekonomi. Under utbildningen får studenterna möjlighet till tre utvecklande LIA-perioder (Lärande i arbete). Och vi är ytterst glada att Pelle valde att spendera två av sina tre LIA-perioder hos oss. På den ovanstående bilden ser ni Pelle och Elma som studerade tillsammans på TUC till företagssäljare. Elma genomförde också en del av sin LIA-period inom OEM-koncernen, och idag arbetar hon som innesäljare på vårt systerbolag Telfa.

För några dagar sedan hade Pelle och Elma en gemensam presentation till de nuvarande studenterna på TUC om hur deras resa till arbete gick till. Givetvis har vi också passat på att ställa några extra frågor till Pelle om hans studieliv och resan till att bli säljare hos oss. Läs vidare för att lära känna Pelle!

Divider

Varför valde du att studera till företagssäljare?

Jag valde att studera till företagssäljare på grund av bredden. Som säljare får man vara med och träffa människor, vara en bidragande faktor i kundens beslut, samt se och påverkar marknaden. Utbildningen till företagssäljare innehöll även många olika kurser för att göra utbildningen så bred som möjligt, exempelvis projektledning, marknadsföring och affärsmannaskap för att driva ett eget bolag. Detta gjorde mig nyfiken och jag såg fördelarna med många olika yrken utöver sälj. Det passade mig som handen i handsken från dag 1. 

Hur kändes det att gå från LIA-student till säljare hos oss?

Jag är väldigt tacksam att jag fick göra 2 av 3 LIA-perioder på Batteripoolen. Jag ville testa på att arbeta inom OEM-koncernen då det är en stor arbetsgivare i min hemstad, och att då få göra det på ett mindre bolag passade mig galant. Under mina veckor fick jag direkt känna på rollen som säljare med egna uppdrag gällande marknadsundersökningar, kundbesök och utvärderingar. Det bidrog till att jag snabbt blev bekväm i rollen och lärde känna batteribranschen på ett bra sätt.

När jag blev anställd var det ingen större omväxling utan jag var förberedd och kunde hoppa på tåget direkt. Det blev helt enkelt en naturlig övergång tack vare förtroendet från vår försäljningschef Johan. Att gå från LIA-student till säljare på Batteripoolen var riktigt roligt, det har gett mig ett kvitto på att utbildningen och min insats under LIA-perioden gav resultat. 

Som ung och relativt nyexaminerad - vad är din filosofi när det gäller att bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer?

Filosofi och filosofi vet jag inte om jag har... men jag försöker fokusera på att hjälpa mina kunder istället för att enbart ha tankesättet att sälja en produkt. Jag tror att nyckeln till långa kundrelationer handlar om personkemi, engagemang och viljan att hjälpa kunden att lösa sitt problem. Desto mer intresserad jag är av kunden och deras situation gör att jag ständigt utvecklas och lär mig nya saker, vilket jag också tror är en fördel för att behålla längre kundrelationer. 

Om du var ett batteri, vilket skulle du vara och varför?

Oj, svår fråga. Låt mig tänka... Jag skulle nog ändå välja ett Discover Litium PRO. Mest på grund av kapaciteten, kraften och den unika tekniken som batteriet har. Dessutom kan man kundanpassa Litium PRO med hjälp av programvaror som gör batteriet ännu vassare. Jag är ju en hockeyspelare, så det låter väl passande, eller? 

Pelle TUC-student
Divider

Söker du en praktikplats?

Studerar du också till företagssäljare, marknadskommunikatör eller kanske offentlig upphandlare/inköpare? Tveka inte att kontakta oss inför din LIA-period. Vi kan inte alltid säkerställa en praktikplats, men vi är alltid intresserade av kontakten med nya talanger. Du hittar alla våra kontaktuppgifter här

Teknisk rådgivning

Pelle Philipsson Eek

075-242 41 78
Skicka e-post
Kontakta kundsupport

Kontakta kundsupport

Ställ en fråga eller lägg en order - vår kundsupport hjälper dig!
+46 75-242 43 00
Skicka e-post
FAQ
+ Hur blir man webbkund?
Stora delar av vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Du ansöker om att bli webbkund här.
Läs mer
+ Hur blir man kund hos er?
För att kunna handla av oss behöver du först bli kund hos oss. Vi säljer endast till företag, är du privatperson hänvisar vi dig istället till vår butik i Borlänge eller någon av våra återförsäljareKontakta kundsupport om du vill bli kund hos oss.
Läs mer
+ Kan vi vara flera användare på samma konto?
Ja, det går jättebra att ha flera användare kopplat till samma konto! Dessa användare kan ansöka om att bli webbkunder och logga in oberoende av varandra.
Läs mer
+ Kan jag ha flera leveransadresser på mitt konto?
Ja, det går bra. Av säkerhetsskäl vill vi att du ansöker om en eller flera alternativa leveransadresser. Det gör du enkelt genom att använda vårt formulär här eller kontakta oss via mejl eller telefon. När du sedan gör klart din order kommer du kunna välja på de adresser som vi har lagt till på ditt konto. Du kan även se de aktuella leveransadresserna du har under Mina sidor. Om du vill ta bort en leveransadress går det bra att kontakta vår kundsupport.
Läs mer
+ Varför kan jag inte beställa kablar via webben?
Vissa artikelnummer, t.ex. kabel och klämlist, hanteras i olika batcher vilket gör att de endast kan beställas genom att kontakta kundsupport.
Läs mer
+ Vad har ni för fraktkostnader?
Vi använder oss av PostNord som standardspeditör och vår nu gällande prislista hittar du här. För andra leveranssätt, kontakta kundsupport.
Läs mer
+ Kan jag se lagersaldo?
När du loggat in ser du aktuellt lagersaldo genom att klicka på artikelnumret. Är det en beställningsvara så visas den beräknade ledtiden. Hör av dig till oss om du har funderingar på leveranstiden eller behöver delleverans.
Läs mer
+ Hur sent kan jag lägga en order för att ni ska skicka den samma dag?

För standardleverans med PostNord kan du lägga order via e-handeln, telefon eller e-postram till 14.30 för utleverans samma dag. Detta förutsatt att de finns på lager.

Vi använder oss som standard av PostNords PALL.ETT och Företagspaket vid försändelser. Det går även bra att använda sig av någon annan speditör med eget avtal om så önskas. Kontakta kundsupport för val av annat leveranssätt.

Läs mer
+ Mitt gods är fraktskadat, vad gör jag?
Vid fraktskadat gods ska synlig fraktskada alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, oavsett vilken transportör som används. Anmälan ska även ske till den speditör som använts. Vid ej synlig skada, så kallad "uppackningsskada" ska anmälan alltid ske till den speditör som använts. Anmälan kan göras inom 7 dagar efter att godset ankommit. Emballage och fraktdokument måste sparas tills speditören aviserar att det ej behövs längre eller att ärendet är avslutat. Vi önskar ett foto på skadan samt en kopia på anmälan alternativt ett ärendenummer om vi ska hjälpa till att ställa krav mot speditören.
Läs mer

Formulär

Hittar du inte det du söker eller kan vi hjälpa dig på något annat vis? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart vi bara kan!

Tack för ditt meddelande!

Tack för att du kontaktar oss på Batteripoolen! Vi återkommer till dig så snart vi kan.

Hoppsan, något gick fel!

Något verkar ha gått fel. Vänligen kontrollera din information eller försök igen senare.
Undrar du något? Vi hjälper dig!
Logo

Cookieinställningar för www.batteripoolen.se

Cookies är små filer som sparas på din dator eller på vår server för att förbättra din upplevelse här på sajten. Så för att kunna analysera trafik, hantera inloggningsuppgifter, erbjuda dig personlig information och för att grundläggande funktionalitet ska fungera på bästa sätt behöver vi därför använda av oss dessa.

 

Men oroa dig inte, din data är helt säker hos oss och vi säljer självklart inte vidare information om dig till någon annan.

Nödvändiga cookies

Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. De används vanligtvis endast som svar på åtgärder som du har gjort i anslutning till en tjänstebegäran, till exempel när du ställer in personliga preferenser, loggar in eller fyller i ett formulär.

Analys och mätning

Dessa cookies tillåter oss att räkna antal besök och trafikkällor så att vi kan mäta och förbättra vår webbplatsprestanda. De hjälper oss att veta vilka sidor som är mer eller mindre populära och hur besökare navigerar runt på webbplatsen. Informationen som dessa cookies samlar in är aggregerad och därför helt anonym. Om du inte tillåter dessa cookies vet vi inte när du har besökt vår webbplats.

Marknadsföring

Dessa cookies kan läggas till av våra partners. De kan använda dem för att skapa en profil av dig, baserad på dina intressen, för att visa dig mer relevant information. De sparar ingen personlig information – endast information om din webbläsare och enhet. Om du inte godkänner dessa cookies, kommer du att få en mer allmän och mindre anpassad användarupplevelse.

Batteripoolen sortiment

Välkommen till Batteripoolen AB!

Batteripoolen AB är en nordisk distributör av kvalitetsbatterier, solenergiprodukter och tillbehör.  Vi förser ert företag med allt från stationära och traktionära batterier till start- & förbrukningsbatterier.

Via denna sida levererar vi endast till registrerade företag, så är du privatperson så hänvisar vi dig istället till vår konsumentsida eller någon av våra återförsäljare.