På vårt lager i Tranås finns ett brett sortiment för omgående leverans. Beställningar på lagerförda produkter inkomna före kl 15.00 levererar vi ut samma dag. Vi garanterar alltid laddning på samtliga batterier genom kontroll vid inleverans och återladdning vid behov. Om något fel skulle uppstå hanteras reklamationer och returer via vårt team för returhantering som säkerställer snabb hantering och dokumenterad återkoppling.
Helhetsintrycket av en affärsrelation är beroende av kvaliteten på de samlade insatserna. Vårt kvalitetsarbete är en viktig del av vår verksamhetsstyrning. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att höja kvaliteten och vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.
Vårt miljöarbete styrs av en vilja att påverka miljön så lite som möjligt genom att hushålla med resurser. Vi minskar också miljöpåverkan genom krav på på våra tillverkares materialval i produkter och förpackningar samt med ökat miljöfokus på transporter av varor och personal.
Batteripoolen är anslutna till BlyBatteriRetur och uppfyller därmed kraven i förordningen om producentansvar för blybatterier.
Batteripoolen är även anslutna till El-kretsen för avfallshantering och återvinning av litium-, nickelmetalhybrid (NIMh)- och nickelkadmium (NiCd)-batterier/celler. El-kretsen samarbetar med landets samtliga 290 kommuner för nationellt godkänt insamlingssystem.
Batteripoolen AB ska kontinuerligt utveckla sitt kunderbjudande.
Ansvaret fördelas genom våra kvalitetsmöten och dokumention av arbetet sker på de tavlor som finns och syns ute i verksamheten.
Tack vare vårt kvalitetsarbete (OEM Quality Development) genomför vi löpande förbättringar som leder till hög leveranssäkerhet samt utveckling av vårt kunderbjudande.
Kvalitetsarbetet är en viktig del av vår verksamhetsstyrning och vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.
Reklamationer är tyvärr ofrånkomligt. Däremot kan en reklamation vara en källa till utveckling och ny kunskap. Ambitionen när Batteripoolen får en reklamation är att skyndsamt och effektivt lösa ärendet så att kunden får en relevant ersättning men också att genomföra korrigerande åtgärder för att undvika att felet upprepas. Vårt mål är att återkoppla en reklamation inom tre arbetsdagar.
Vi följer relevanta lagar och andra krav och arbetar med ständiga förbättringar.
Vi minskar miljöpåverkan:
Ladda hem certifikat
Kundsupport
För att kunna handla av oss behöver du först bli kund hos oss. Vi säljer endast till företag, privatpersoner hänvisar vi till vår butik i Borlänge eller någon av våra återförsäljare.
Stora delar av vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Du ansöker om att bli kund här.
För standardleverans med PostNord kan du lägga order via e-handeln, telefon eller e-postram till 14.30 för utleverans samma dag. Detta förutsatt att de finns på lager.
Vi använder oss som standard av PostNords PALL.ETT och Företagspaket vid försändelser. Det går även bra att använda sig av någon annan speditör med eget avtal om så önskas. Kontakta kundsupport för val av annat leveranssätt.